آرشیو شهریور ماه 1399

اطلاعات در رابطه با شرايط عمومي كشور

3 نكته مخفي در گزارش سالانه ديوار


چند هفته پيش ، گزارش سالانه اجراي ديوار منتشر شد. البته همه شما با اين برنامه آشنايي داريد و نيازي به معرفي آن نيست. در اين مقاله ، مي خواهم در مورد 10 نكته كه براي من جالب در اين گزارش جالب بود ، به شما بگويم.

1- از نظر تعداد آگهي هاي منتشر شده
تعداد آگهي هاي ارسال شده روي ديوار
در ابتداي گزارش ، آماري از تعداد آگهي هاي منتشر شده روي ديوار در سال 1998 اعلام شد. تعداد اين آگهي ها به 98 ميليون آگهي رسيد. شايد بسياري از شما نيازهاي روزنامه الهمشهري را به خاطر بسپاريد. الزامات روزنامه همشهري به عنوان ضميمه روزنامه همشهري (يكي از روزنامه هاي مشهور در ايران) به همراه روزنامه اصلي بصورت رايگان روزانه منتشر مي شد. اين نياز دقيقاً همان عملكرد برنامه ديوار را داشت و مردم تبليغات خود را براي فروش و خريد لوازم خانگي ، گاهي اوقات املاك ، ماشين و ... در آن چاپ مي كردند. اين الزامات در اوايل دهه 1990 به اوج خود رسيد ، اگرچه امروزه چيز زيادي براي رقبا مانند وال و شيپور باقي نمانده است.

حال بياييد نگاهي به 98 ميليون تبليغ با تعداد آگهي هاي منتشر شده در اين روزنامه بيندازيم. اگرچه تخمين تعداد آگهي هاي روزنامه چندين سال پس از آن تاريخ دشوار است ، اما با كمي تحقيق در اينترنت ، اين برآورد را به دست آوردم.

تصويري از نيازهاي روزنامه الهمشهري
با فرض اينكه جعبه هاي عنوان حاوي تبليغات نيز باشند و جعبه هاي تبليغاتي بزرگ پايين صفحه نيز حاوي همان جعبه هاي تبليغات كوچك باشند (كه بسيار خوش بينانه است) ، در نهايت 184 تبليغ در هر صفحه ارسال مي شود. طبق تحقيقات من ، بيشترين تعداد صفحات مورد نياز همشهري در تاريخ 120 صفحه بوده است.

حال اگر فرض كنيم (باز هم با خوش بيني) تمام اين 120 صفحه با تبليغات در ابعاد كوچك پر شده اند ، تعداد كل آگهي هاي ارسال شده روزانه برابر است با

1
120 * 184 = 22080
متوسط ​​تعداد تعطيلات در طول سال در سالهاي گذشته 75 روز بوده است. يعني هر سال هنگام انتشار روزنامه حدود 290 روز كاري وجود داشت. با ضرب اين تعداد روز در عدد قبلي ، مي توانيم براي نيازهاي همشهري به مدت يك سال تعداد خوشبينانه اي از تبليغات را بدست آوريم (كه البته اين يك عدد خوش بينانه است زيرا ما محاسبه كرديم كه همان 120 صفحه پر از تبليغات كوچك هر روز منتشر مي شود). )

1
290 * 22080 = 6403200
به عبارت ديگر ، نيازهاي همشهري در بهترين حالت خود توانست حداكثر 6.5 ميليون آگهي جذب كند كه با توجه به انتشار مهم آگهي ها در آن روزنامه ، عدد بسيار خوبي است ، اما در مقايسه با 98 ميليون آگهي ديواري ، رقم بسيار كمي است.



2- از نظر مخاطب بالقوه براي تبليغات
تعداد كاربران ديواري
وال در گزارش خود اعلام كرد كه تعداد كاربران فعال اين برنامه در حال حاضر 35 ميليون نفر است. اين تقريبا 40٪ از جمعيت ايران است كه واقعاً تعداد زيادي است. اما اگر هنوز مي خواهيم اين تعداد خواننده را بيشتر مطالعه كنيم ، باز هم بايد به روزنامه تيراژ همشهري برويم ، كه محبوب ترين روزنامه كشور در طول تاريخ بود. در اوايل دهه 1990 ، در اوج نيازهاي همشهري ، تعداد روزنامه هاي همشهري به 320 ميليون روزنامه روز در كشور رسيد.

شما خود موافقيد كه تعداد مخاطبان روزنامه محدود بود ، اما من تصور مي كنم كه هر روز 10٪ از توزيع روزنامه توسط افراد جديد خريداري مي شود و آنها با خوش بيني شرايط آن را مي خوانند.

در اين حالت ، روزانه 32000 نفر اطلاعيه هاي جديدي را براي نيازهاي شهر مي خوانند. در اين شرايط ، مخاطبان آن در يك سال به 9.6 ميليون نفر مي رسند كه در مقايسه با 35 ميليون طرفدار ديوار ، تعداد بسيار كمي است.



3- از نظر تعداد آگهي در گروه خودرو
تعداد تبليغات در گروه خودروهاي سواري ديواري
وضعيت اقتصادي اين روزهاي كشور نيازي به توضيح ندارد و تورم بي سابقه و افزايش قيمت دلار همزمان با توقف واردات خودروهاي خارجي ، عملاً توانايي خريد خودروهاي خارجي را از مردم سلب مي كند. اما باز هم ، افزايش سريع قيمت اين خودروها و كاهش توليد كارخانه در عمل ، مردم را مجبور به رفتن به بازار خودروهاي دست دوم كرده است.

سال گذشته 9.6 ميليون آگهي در گروه خودروهاي سواري بر روي ديوار نصب شده بود. در همين حال ، بر اساس گزارش وزارت صمت ، فقط 855000 اتومبيل داخلي در سال 2009 توسط كارخانه هاي ايراني توليد شده است. تفاوت بين اين دو عدد نشان دهنده شكاف بزرگي است كه براي اين نياز اساسي مردم ايجاد شده است و شواهدي بر افزايش قيمت واردات و ايجاد قوانين حمايت از كارخانه هاي داخلي است. در زمينه اتومبيل ، تصميمي ناموفق.

بررسي بازار كشاورزي هوشمند تا سال 2025

اندازه بازار كشاورزي هوشمند تا سال 2020 13.7 ميليارد دلار تخمين زده شده است. اين تعداد در سال 2025 به 21.9 ميليارد دلار خواهد رسيد. با افزايش جمعيت و در نتيجه تقاضا براي غذا ، تمركز بر استفاده از فن آوري هاي جديد توسط كشاورزان و دامداران براي توليد محصولات كشاورزي و همچنين نظارت بر سلامت گاو. در اين راستا ، سرمايه گذاران سرمايه گذاري زيادي در بخش كشاورزي هوشمند انجام داده اند.

اثرات COVID-19 در بازار كشاورزي هوشمند

به دليل شيوع ويروس كرونا در سال 2020 و ايجاد محدوديت ها و اختلالات فراوان در زنجيره تامين ، بازار كشاورزي هوشمند در سال 2020 با ركود شديد روبرو است. با اين حال ، استفاده از فناوري هاي نظارت از راه دور و نرم افزار مديريت مزرعه در دوران پس از كرونا مورد استقبال بيشتري قرار خواهد گرفت. ويروس COVID-19 زنجيره تأمين كشاورزي هوشمند را در بخشهاي مختلف از جمله كشاورزي دقيق ، نظارت بر بهداشت دام ، آبزي پروري ، گلخانه ها و جنگلها مختل كرده است. در عين حال ، فرصت هاي جديدي را براي كشاورزان و دامداران ايجاد مي كند تا از فناوري هاي جديد براي مشاغل خود استفاده كنند.


كشاورزي هوشمند

 


شيوع ويروس كرونا ويروس يك بحران جهاني بهداشت است. تقاضا براي تجهيزات و فناوري هاي مربوط به كشاورزي در كوتاه مدت كاهش يافت. انتظار مي رود بازار در اوايل سال 2021 بهبود يابد و در پايان سال 2021 بازار ممكن است حركت خود را از سر بگيرد.

با كاهش دسترسي به خوراك دام و كاهش ظرفيت دام و پناهگاه ها ، تأثير COVID-19 بر روي محصولات دامي بيشتر بود. تعطيلي مشاغل و پروتكل هاي قرنطينه نيز تأثير منفي بر محصولات كنترل دام داشت. به عنوان مثال ، برچسب هاي RFID ، روبات هاي شيردوشي و سيستم هاي تغذيه دام به دليل تعطيلي مشاغل ، كاهش تقاضا را دارند. با اين حال ، انتظار مي رود در ميان مدت و بلند مدت تقاضا براي سيستم هاي نظارت بر دام به طور قابل توجهي افزايش يابد.

به دليل شيوع ويروس كرونا ، ميكرو آبزي پروري نيز در زنجيره تامين آب شيرين مختل شده است. طبق انجمن مطبوعات مستقل اروپا ، صنعت آبزي پروري دقيق با مشكلات پيچيده اي روبرو است. طبق انجمن مطبوعات مستقل اروپا ، صنعت آبزي پروري دقيق با مشكلات پيچيده اي روبرو است كه منجر به تعطيلي سايت هاي توليد و فروپاشي بسياري از مشاغل كوچك شده است. از اين رو ، تأثيرات منفي بر بيكاري در مناطق ساحلي وجود دارد.

بازار گلخانه هاي هوشمند نيز تحت تأثير COVID-19 قرار گرفته است. در حال حاضر مقدار دقيق تقاضاي مشتري مشخص نيست ، اما آنچه انتظار مي رود به دليل تعطيلي رستوران ها و هتل ها ، تقاضاي اين محصولات كاهش يابد. شركت ها به دليل در دسترس نبودن مواد اوليه قادر به تحويل سفارشات به موقع نخواهند بود.

در زمينه جنگلداري دقيق ، تقاضا براي تجهيزات برداشت نيز به دليل تعطيلي موقتي زيرساخت هاي توليد در ايالات متحده و اروپا كاهش يافته است. علاوه بر اين ، اين بخش محصولات اساسي توليد نمي كند ، بنابراين زمان مورد نياز براي بازگرداندن بازار در اين بخش طولاني تر خواهد بود.

عوامل پويايي بازار كشاورزي هوشمند

كاتاليزور: علاقه زياد به استفاده از فن آوري هاي مدرن در محصولات كشاورزي

اگر از پتانسيل كامل كشاورزي هوشمند استفاده شود ، شركت هاي اين منطقه مي توانند سودآوري بالا را تضمين كنند. كشاورزي هوشمند مي تواند با جمع آوري داده هاي مكاني در مورد خاك ، دام ، گياهان و ساير اطلاعات در داخل و خارج از مزرعه ، اثرات زيست محيطي مضر را برطرف كند. كشاورزي دقيق همچنين دريافتي مقدار آب مورد نياز براي آبياري ، كودهاي مايع ، مواد مغذي ، آفات و سموم دفع آفات را فراهم مي كند ، در نتيجه هدر رفتن منابع را كاهش مي دهد و در نتيجه هزينه كشاورزان را كاهش مي دهد. افزايش كارايي تجارت از طريق فرآيندهاي خودكارسازي و افزايش درآمد كشاورزان به دليل بهبود هزينه مصرف منابع ، دو عامل اصلي براي افزايش استفاده از ابزارهاي هوشمند كشاورزي است. با استفاده از تكنيك هاي دقيق كشاورزي ، به نظر مي رسد تجارت كشاورزي بيش از هر زمان ديگري سودآور است. در اين راستا ، كشاورزان تجاري گرا شروع به استفاده از ابزارهاي هوشمند كشاورزي دقيق براي افزايش عملكرد محصول و حاشيه سود مي كنند.

فن اوري مدرن براي كشاورزي

 

مانع اصلي: هزينه اوليه بالاي استفاده از تجهيزات كشاورزي مدرن

مهمترين عامل جلوگيري از رشد استفاده از تجهيزات و فناوريهاي جديد در كشاورزي ، نياز به سرمايه گذاريهاي اوليه اوليه براي خريد تجهيزات است. هزينه اين تجهيزات زياد است. به همين دليل خريد اين تجهيزات براي كشاورزان كوچك بسيار اقتصادي نخواهد بود. بنابراين آخرين فناوري تنها در مزارع بزرگ صنعتي امكان پذير خواهد بود. علاوه بر هزينه بالاي تجهيزات و خدمات اساسي مانند GPS ، هواپيماهاي بدون سرنشين ، سنجش از دور ، ابزارهاي مبتني بر تصاوير ماهواره اي و غيره ، اجراي و استفاده از فنون و تجهيزات دقيق كشاورزي نياز به نيروي كار ماهري دارد كه با اين فن آوري هاي جديد آشنايي داشته باشد. اين مي تواند به خودي خود يك چالش باشد.

فرصت: افزايش استفاده از سيستم هاي كنترل دام در كشورهاي در حال توسعه

استفاده از فناوري كنترل دام در حال حاضر در كشورهاي در حال توسعه به كندي انجام مي شود كه دليل اصلي آن هزينه بالاي اجراي اوليه و آگاهي پايين دامداران است. با اين حال ، با افزايش تقاضا براي شير و محصولات لبني ، افزايش سهم سرانه كشاورزان در كشورهاي در حال توسعه و افزايش تعداد گله ها ، انتظار مي رود فناوري هاي جديد كشاورزي و دام در كشورهاي در حال توسعه افزايش يابد.