3 نكته مخفي در گزارش سالانه ديوار

اطلاعات در رابطه با شرايط عمومي كشور

3 نكته مخفي در گزارش سالانه ديوار


چند هفته پيش ، گزارش سالانه اجراي ديوار منتشر شد. البته همه شما با اين برنامه آشنايي داريد و نيازي به معرفي آن نيست. در اين مقاله ، مي خواهم در مورد 10 نكته كه براي من جالب در اين گزارش جالب بود ، به شما بگويم.

1- از نظر تعداد آگهي هاي منتشر شده
تعداد آگهي هاي ارسال شده روي ديوار
در ابتداي گزارش ، آماري از تعداد آگهي هاي منتشر شده روي ديوار در سال 1998 اعلام شد. تعداد اين آگهي ها به 98 ميليون آگهي رسيد. شايد بسياري از شما نيازهاي روزنامه الهمشهري را به خاطر بسپاريد. الزامات روزنامه همشهري به عنوان ضميمه روزنامه همشهري (يكي از روزنامه هاي مشهور در ايران) به همراه روزنامه اصلي بصورت رايگان روزانه منتشر مي شد. اين نياز دقيقاً همان عملكرد برنامه ديوار را داشت و مردم تبليغات خود را براي فروش و خريد لوازم خانگي ، گاهي اوقات املاك ، ماشين و ... در آن چاپ مي كردند. اين الزامات در اوايل دهه 1990 به اوج خود رسيد ، اگرچه امروزه چيز زيادي براي رقبا مانند وال و شيپور باقي نمانده است.

حال بياييد نگاهي به 98 ميليون تبليغ با تعداد آگهي هاي منتشر شده در اين روزنامه بيندازيم. اگرچه تخمين تعداد آگهي هاي روزنامه چندين سال پس از آن تاريخ دشوار است ، اما با كمي تحقيق در اينترنت ، اين برآورد را به دست آوردم.

تصويري از نيازهاي روزنامه الهمشهري
با فرض اينكه جعبه هاي عنوان حاوي تبليغات نيز باشند و جعبه هاي تبليغاتي بزرگ پايين صفحه نيز حاوي همان جعبه هاي تبليغات كوچك باشند (كه بسيار خوش بينانه است) ، در نهايت 184 تبليغ در هر صفحه ارسال مي شود. طبق تحقيقات من ، بيشترين تعداد صفحات مورد نياز همشهري در تاريخ 120 صفحه بوده است.

حال اگر فرض كنيم (باز هم با خوش بيني) تمام اين 120 صفحه با تبليغات در ابعاد كوچك پر شده اند ، تعداد كل آگهي هاي ارسال شده روزانه برابر است با

1
120 * 184 = 22080
متوسط ​​تعداد تعطيلات در طول سال در سالهاي گذشته 75 روز بوده است. يعني هر سال هنگام انتشار روزنامه حدود 290 روز كاري وجود داشت. با ضرب اين تعداد روز در عدد قبلي ، مي توانيم براي نيازهاي همشهري به مدت يك سال تعداد خوشبينانه اي از تبليغات را بدست آوريم (كه البته اين يك عدد خوش بينانه است زيرا ما محاسبه كرديم كه همان 120 صفحه پر از تبليغات كوچك هر روز منتشر مي شود). )

1
290 * 22080 = 6403200
به عبارت ديگر ، نيازهاي همشهري در بهترين حالت خود توانست حداكثر 6.5 ميليون آگهي جذب كند كه با توجه به انتشار مهم آگهي ها در آن روزنامه ، عدد بسيار خوبي است ، اما در مقايسه با 98 ميليون آگهي ديواري ، رقم بسيار كمي است.



2- از نظر مخاطب بالقوه براي تبليغات
تعداد كاربران ديواري
وال در گزارش خود اعلام كرد كه تعداد كاربران فعال اين برنامه در حال حاضر 35 ميليون نفر است. اين تقريبا 40٪ از جمعيت ايران است كه واقعاً تعداد زيادي است. اما اگر هنوز مي خواهيم اين تعداد خواننده را بيشتر مطالعه كنيم ، باز هم بايد به روزنامه تيراژ همشهري برويم ، كه محبوب ترين روزنامه كشور در طول تاريخ بود. در اوايل دهه 1990 ، در اوج نيازهاي همشهري ، تعداد روزنامه هاي همشهري به 320 ميليون روزنامه روز در كشور رسيد.

شما خود موافقيد كه تعداد مخاطبان روزنامه محدود بود ، اما من تصور مي كنم كه هر روز 10٪ از توزيع روزنامه توسط افراد جديد خريداري مي شود و آنها با خوش بيني شرايط آن را مي خوانند.

در اين حالت ، روزانه 32000 نفر اطلاعيه هاي جديدي را براي نيازهاي شهر مي خوانند. در اين شرايط ، مخاطبان آن در يك سال به 9.6 ميليون نفر مي رسند كه در مقايسه با 35 ميليون طرفدار ديوار ، تعداد بسيار كمي است.



3- از نظر تعداد آگهي در گروه خودرو
تعداد تبليغات در گروه خودروهاي سواري ديواري
وضعيت اقتصادي اين روزهاي كشور نيازي به توضيح ندارد و تورم بي سابقه و افزايش قيمت دلار همزمان با توقف واردات خودروهاي خارجي ، عملاً توانايي خريد خودروهاي خارجي را از مردم سلب مي كند. اما باز هم ، افزايش سريع قيمت اين خودروها و كاهش توليد كارخانه در عمل ، مردم را مجبور به رفتن به بازار خودروهاي دست دوم كرده است.

سال گذشته 9.6 ميليون آگهي در گروه خودروهاي سواري بر روي ديوار نصب شده بود. در همين حال ، بر اساس گزارش وزارت صمت ، فقط 855000 اتومبيل داخلي در سال 2009 توسط كارخانه هاي ايراني توليد شده است. تفاوت بين اين دو عدد نشان دهنده شكاف بزرگي است كه براي اين نياز اساسي مردم ايجاد شده است و شواهدي بر افزايش قيمت واردات و ايجاد قوانين حمايت از كارخانه هاي داخلي است. در زمينه اتومبيل ، تصميمي ناموفق.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.