هنگ كنگ به عنوان كمك هزينه 5 ميليارد دلاري در كتاي اقيانوس آرام مشاركت دارد

شركت Cathay و مادر Swire Pacific روز سه شنبه اعلام كردند قصد دارند 39 ميليارد دلار هنگ كنگ (5 ميليارد دلار) سرمايه جديد را براي كمك به شركت هواپيمايي براي زنده ماندن از بحران ناشي از بيماري همه گيرنده كرونويو جمع كنند.
دولت هنگ كنگ بخش عمده اي از بودجه جديد را با تمديد بسته نجات به ارزش 27.3 ميليارد دلار هنگ كنگ (3.5 ميليارد دلار) متشكل از وام و خريد سهم ترجيحي تأمين مي كند. مابقي سرمايه از طريق انتشار سهام جديد حاصل مي شود.
اين توافق نامه Aviation 2020 را ، يك شركت محدود متعلق به دولت هنگ كنگ ، با سهم تقريبا 6 درصد در كاتاي ترك خواهد كرد. پال چان ، وزير دارايي شهر ، به خبرنگاران گفت: دولت همچنين دو محافظ براي محافظت از سرمايه گذاري خود را به هيئت مديره كاتاي منصوب خواهد كرد.
پاتريك هيالي ، رئيس كاتاي ، روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: اين هواپيمايي از پشتيباني سرمايه "دولت" سپاسگزار است ، كه به كاتاي اقيانوس آرام اجازه مي دهد كه عمليات ما را حفظ كند و همچنان به وضعيت قطب بين المللي حمل و نقل هوايي هنگ كنگ ادامه دهد. "
وي گفت: "بدون اين طرح ، جايگزين مي تواند فروپاشي شركت باشد."
ناو پرچمداران هنگ كنگ پيش از اين به دليل تظاهرات گسترده اي كه سال گذشته شهر را لرزاند ، در اثر برخورد همه گير كورو ويروس ، ركود اقتصادي را تجربه كرد.
مانند هر جاي ديگر ، سفرهاي تجاري و تعطيلات به قطب مالي آسيا و از آنجا متوقف شده است. هيلي روز سه شنبه گفت كه درآمد مسافر كاتاي تقريباً در حدود 1٪ از ميزان عادي سقوط كرده است. اين شركت حمل و نقل هزينه هاي اجرايي ، كارمندان خزانه داري را كاهش داده و در ظرفيت 3٪ براي حفظ وجه نقد فعاليت دارد. روز سه شنبه اعلام كرده است كه كاهش دستمزدهاي اجرايي تا 30 درصد.
صنعت حمل و نقل هوايي جهاني توسط همه گير كرونا ويروس فلج شده است ، دولت هاي پيشرو در جاهاي ديگر نيز براي نجات شركت هاي هواپيمايي اصلي نيز پيشرو هستند. آلمان پيش بيني 10 ميليارد دلار كمك مالي لوفت هانزا است. در اين ميان ، ارزش كل وثيقه دولت براي شركتهاي هواپيمايي آمريكا به 50 ميليارد دلار رسيده است .

 


كاتاي از ماه فوريه ماه به اندازه 3 ميليارد دلار هنگ كنگ (387 ميليون دلار) در حال سوختن بود و به سرعت 20 ميليارد دلار هنگ كنگ (2.6 بيليون دلار) كه در ابتداي سال داشت ، به سرعت شمع نقدي گرفت.
هيلي گفت: اين شركت هواپيمايي در حال بررسي مجدد كليه جنبه هاي مدل تجاري خود است و "ناگزير اين مستلزم منطقي سازي ظرفيت برنامه ريزي شده آينده در مقايسه با برنامه هاي پيش از بحران ما خواهد بود."
كاتاي گفت كه بعيد است به زودي به همان تعداد پروازهايي كه قبل از همه گيري انجام مي داد برگردد.
Swire Pacific ( SWRAY ) ، يكي از ثروتمندترين امپراتوري هاي تجاري خانوادگي در هنگ كنگ ، در بيانيه اي اظهار داشت كه از طرح بازسازي پشتيباني مي كند. اين شركت اعلام كرد كه تزريق پول نقد ، "رقابت و عملكرد كاتي در ميان چالش هاي بي سابقه بازار جهاني سفر" را حفظ خواهد كرد.
پس از انجام معامله ، Swire شاهد كاهش سهام خود در Cathay از 45٪ به حدود 42.3٪ خواهد بود. ساير سهامداران عمده اير چين ( AIRYY ) و قطر ايرويز نيز به ترتيب در حدود 28٪ و 9٪ سهام كوچكتر در كاتاي باقي مانده اند.
دولت هنگ كنگ علاقه اي به حفظ قطب حمل و نقل هوايي اين شهر دارد. بيش از 74 ميليون مسافر در سال 2018 به فرودگاه و از فرودگاه رفتند. پيش از Covid-19 ، اين روزانه 1100 پرواز مسافري و باري را انجام مي داد و حدود 200 مقصد در سراسر جهان را در بر مي گرفت ، 5٪ در توليد ناخالص داخلي هنگ كنگ ، مستقيم و غيرمستقيم.
چان به خبرنگاران گفت: "هنگ كنگ شهري است ، در مقايسه با ايالات متحده يا چين ، هنگامي كه پروازهاي بين المللي نداريم ، هنگ كنگ متوقف خواهد شد."
هر دو مقامات كاتاي و هنگ كنگ گفتند كه دولت قصد ندارد در درازمدت يك سهامدار بماند.
هالي گفت ، پرداخت سود سهام براي سهام ممتاز دولت به گونه اي طراحي شده است كه باعث مي شود كاتاي به پرداخت و بازپرداخت سهام در اولين فرصت پرداخت شود .
انجمن بين المللي حمل و نقل هوايي در ماه مه اعلام كرد كه دولت ها 123 ميليارد دلار كمك مالي به خطوط هوايي در سراسر جهان متعهد شده اند. گروه حمل و نقل هوايي گفت ، بيشتر اين كمك ها شامل وام ، ضمانت وام و ماليات هاي معوق است كه بايد بازپرداخت شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.