بيوگرافي هنري فورد

اطلاعات در رابطه با شرايط عمومي كشور

بيوگرافي هنري فورد

هنري فورد يك صنعتگر آمريكايي ، بنيانگذار شركت فورد موتور و از حاميان توسعه روش خط مونتاژ به توليد انبوه بود.

هنري فورد يك صنعتگر آمريكايي است
هنري فورد يك صنعتگر آمريكايي است
نگاهي گذرا به واقعيت هاي زندگي فني فورد
دلايل شهرت: صنعتگر آمريكايي ، بنيانگذار شركت فورد موتور.
متولد: 30 ژوئيه 1863 ، ديربورن ، ميشيگان.
والدين: مري لتگووت آهرن فورد (1839-1876) و ويليام فورد (1905-1826).
مرگ: 7 آوريل 1947 ، ديربورن ، ميشيگان.
تحصيلات: تا كلاس ششم در مدرسه اسكات استيلمن در ديربورن ، فروشگاه مكانيك دانشجويي ، دانشجوي مديريت بازرگاني در دانشگاه هاي بازرگاني برايانت و استراتون در ديترويت.
مقالات منتشر شده: "زندگي و كار من"
نامزد: كلارا جان برايانت (1847-1947)
Baby: Edsel (6 نوامبر 1893 - 26 مه ، 1943)
سالهاي اول زندگي
هنري فورد در 30 ژوئيه 1863 متولد شد. مادر وي مري لتوگوت آرن و پدر وي ويليام فورد بود. ويليام (1906-1826) مهاجر ايرلندي متولد كلوناكيلتي ، شهرستان كورك بود كه در زمان قحطي بزرگ ايرلند با دو پوندي كه قرض گرفت و مجموعه اي از ابزار نجاري فرار كرد. او در ديترويت ، جايي كه برخي از عموهايش زندگي مي كردند ، ساكن شد. مادر وي ، ماري ليتوگوت آهرن (1876-1861) ، هنگامي كه تنها سه سال داشت با سه خواهر و برادر خود يتيم بود. ماري توسط زوجي به نام مارگارت و پاتريك ارن به فرزندي پذيرفته مي شود. وي و ويليام در 21 آوريل 1861 ازدواج كردند: مري 90 جريب زمين داشت و پس از ازدواج مزرعه بزرگ آنها به 250 جريب رسيد. هنري پس از مدتي متولد شد. آنها يكي از مهمترين و ثروتمندترين خانواده هاي ديربورن بودند. بيوگرافي هنري فورد



تحصيلات
هنري شش سال را در دو مدرسه اسكاتلندي اسكانتينگ و مدرسه ميلر گذراند. وي پس از فارغ التحصيلي در سال 1876 ، در مزرعه پدرش شروع به كار كرد ، اما پس از برداشت محصول در سال 1878 ، ناگهان آنجا را ترك كرد و بدون اجازه به ديترويت رفت و در آنجا با عمه اش ربكا زندگي كرد. او كار خود را در يك كارخانه اتومبيل سازي در ميشيگان آغاز كرد اما شش روز بعد اخراج و مجبور به خانه شد. در سال 1879 ، ويليام هنري براي كارآموزي به فروشگاه هاي James Flower and Brothers Machine در ديترويت فرستاد. وي نه ماه قبل از انتقال به ديترويت خشك داك ، پيشگام در صنعت كشتي سازي و اسيدپاشي ، در آنجا ماند. هيچ يك از اين مشاغل به اندازه كافي براي پرداخت اجاره خانه اش درآمد نداشتند ، بنابراين او يك شبه به عنوان يك طلافروش كار كرد. كار او در آنجا تميز كردن و تعمير ساعت بود.

????

هنري فورد در سال 1882 به مزرعه بازگشت در آنجا براي همسايه اي با يك موتور بخار كوچك قابل حمل ، موتور كشاورزي وستينگهاوس كار مي كرد. وي در اين شغل بسيار ماهر بود و در تابستان 1883 تا 1884 براي كار يا تعمير موتورهاي توليد و فروخته شده در ميشيگان و شمال اوهايو توسط اين شركت استخدام شد. بيوگرافي هنري فورد

ازدواج و برنامه هايي براي آينده
در دسامبر 1885 ، فورد در سالهاي نو شب با كلارا جين برايان (1950-1866) ملاقات كرد و در 11 آوريل 1888 با او ازدواج كرد. فورد به كار در مزرعه اي ادامه داد كه پدرش يك هكتار به او داده بود. اما در قلب و ذهن خود ، به دقت در مورد تجارت فكر كنيد. هنري فورد در زمستان 1890-1888 در دانشگاه بازرگاني برايان و استراتون در ديترويت تحصيل كرد. وي در آنجا خوشنويسي ، حسابداري ، طراحي مكانيكي و كارهاي تجاري را آموزش ديد. در اوايل دهه 1890 ، فورد فهميد كه مي تواند كالسكه اي اسب سوار بسازد اما اطلاعات كافي در مورد برق نداشت. بنابراين در سپتامبر 1891 ، وي با Edison Illuminating در ديترويت شغلي را شروع كرد. فورد پس از تولد تنها فرزندش ، آدلز ، در 6 نوامبر 1893 به مهندس ارشد ارتقا يافت. در سال 1896 ، اديسون اولين كالسكه خود را بدون چرخ دنده ساخت و آن را چهار برابر ناميد. او آن را فروخت تا هزينه كار بر روي يك مدل پيشرفته كه يك وانت تحويل بود را تأمين كند. در 17 آوريل 1897 ، شركت فورد درخواست ثبت اختراع كاربراتور را داد و در 5 آگوست 1899 ، شركت اتومبيل ديترويت تشكيل شد. ده روز بعد ، فورد اديسون ايلومينگينگ را ترك كرد و در 12 ژانويه 1900 ، شركت اتومبيل ديترويت اين وسيله نقليه را به عنوان اولين وسيله نقليه تجاري طراحي شده توسط هنري فورد معرفي كرد.

بحث
متأسفانه ، شواهد بسياري وجود دارد كه فورد متعصب است ، و نوشته هاي او حاوي نظرات بسياري در مورد برتري سفيدپوست است. كوارتز مقاله اي را منتشر كرد مبني بر اينكه اگرچه كارمندان سياه پوستي را نيز استخدام مي كرد و به آنها دستمزد برابر با سفيدپوشان مي داد ، اما او نگران بود كه تحت تأثير شياطين پنهان در موسيقي جاز و ديگر كارمندان قرار بگيرد. و بنابراين او پيشنهاد كرد كه خدمه سفيدپوشش مدتي را صرف رقصيدن با رقص محلي آمريكا كنند.


شركت فورد موتور
فورد در سال 1903 با شركت فورد موتور موافقت كرد و اعلام كرد: من براي عموم ماشين توليد مي كنم.

در اكتبر 1908 ، اين كار را با ساخت يك مدل T. انجام داد. قيمت اصلي اين خودرو 950 دلار بود و در 19 سال توليد خود به 280 دلار رسيد. تقريباً 15،000،000 از اين خودروها فقط در ايالات متحده فروخته شده است. مدل T آغاز دوران اتومبيل است. نوآوري فورد اتومبيلي بود كه از يك اتومبيل لوكس كه فقط ثروتمندان توانايي خريد آن را داشتند به وسيله اي براي استفاده مردم عادي تبديل شد. تا اين افراد عادي بتوانند ماشين را تعمير و نگهداري كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.