زيرساخت هاي هر صنعت به همان اندازه مبتني بر سيستم پشتيباني فني است كه در منابع انساني قرار دارد.
دنياي رو به گسترش ماشينهاي بي عيب و برنامه هاي نرم افزاري برتر ، سازگاري با فناوري را براي برقراري ارتباط با مشتريان ، يافتن مصرف كنندگان آينده نگر ، درك نيازهاي بازار ، نگه داشتن موجودي و بسياري از جنبه هاي ديگر ، صنايع را ملزم ساخته است.
آنچه روزگاري يك كار هركولايي بود ، يا ناديده گرفته يا به صورت دستي انجام مي شد ، مستعد خطا بود. اكنون به راحتي با فناوري اطلاعات انجام مي شود. اين امر باعث افزايش بهره وري عملياتي ، وفاداري بيشتر مشتري ، امنيت بهتر و سودآوري بالاتر در صنعت نساجي و پوشاك پيشرفته شده است.
IT راه را پيش مي برد
فناوري اطلاعات (IT) همه جنبه هاي بخش نساجي و پوشاك را لمس كرده است. در هر مرحله از توليد نخ گرفته تا محصول نهايي مورد نياز است. يكي از دلايل افزايش وابستگي به فناوري اطلاعات ، تغيير جمعيت و سرعت رشد در فضاي سريع بازار در شبه قاره آسيا است. ميانگين سني جمعيتي كه احتمالاً لباس پوشيدن دارند ، به طور قابل توجهي كاهش يافته است. پيش از اين ، نوجوانان و كارمندان دفتر به راحتي لباس خود را ناديده مي گرفتند و يا خيلي كم براي همان هزينه مي كردند. امروزه در بين نوجوانان و متخصصان آگاهي بيشتري ديده مي شود كه جدا از گفته هاي سبك ، لباس ها نيز نمادي از قدرت خريد هستند.
جمعيت جوان و كارگر به رسانه هاي اجتماعي متكي هستند تا به دنبال بهترين معاملات و آخرين محوها باشند. اكثر مارك هاي نساجي و پوشاك وب سايت ها و صفحات پروفايل خود را در سايت هاي شبكه محبوب دارند. نقش فناوري اطلاعات در اينجا حائز اهميت است ، زيرا ايجاد پورتال وب چشمگير و بررسي بازديدهاي آنلاين بسيار مهم است. روند خريد آنلاين نيز در سراسر جهان جلب توجه مي كند. يكي از نمونه هاي اخير عدم موفقيت IT هنگامي كه سايت خريد آنلاين Flipkart ميزبان يك فروش در سال 2014 بود و به دنبال ترافيك سنگين ، سايت سقوط كرد. بسياري از مشتريان از اين خدمات ناراضي بودند ، زيرا برخي از آنها بعد از پرداخت ، تأييد سفارش را دريافت نكردند و برخي نيز كالاهايي را كه به سبد خريد خود اضافه كرده بودند ، نديدند. از طرف ديگر ، فروش آنلاين آمازون به دليل عملكرد بي عيب و نقص خود ، بررسي هاي rave را به دست آورد.
جمعيت جوان بيشتر وابسته به طيفي از سيستم عامل هاي ديجيتال هستند تا از روندها آگاهي داشته باشند ، بررسي كنند ، يا قيمت ها را مقايسه كنند. به گفته Mckinseyonmarketingandsales.com ، با افزايش سن متوسط ، كه در 35.8 سال چين و 29 سال هند منعكس شده است ، حدود 35 درصد از مصرف كنندگان به توصيه هاي شبكه هاي اجتماعي اعتماد مي كنند. استخدام تيم هاي قدرتمند فناوري اطلاعات كه مي توانند سهولت خريد مشتري را تضمين كنند ، براي سايتهاي خريد و وب سايتهاي پوشاك مارك اجباري مي شود.
فناوري اطلاعات همچنين به سازماندهي بخش نساجي و پوشاك كمك مي كند ، نتيجه اي از تلاش فروشگاه ها براي حفظ تعادل بين تقاضا و عرضه يك دهه يا دو دوره. با كمك شناسايي فركانس راديويي (RFID) و اتوماسيون خرده فروشي نقطه فروش مانند باركد ، پايانه هاي پرداخت و غيره ، اين فرايندها ارزيابي تجارت را به راحتي تسريع مي كنند. IT به حفظ نظارت الكترونيكي و گزينه هاي اتوماسيون مديريت موجودي كمك مي كند. همچنين به لطف فناوري اطلاعات ، تهيه طرح براي مشتري هاي آينده نگر و مديريت منابع انساني آسان تر است. شركتهاي نساجي و پوشاك كه از RFID استفاده كرده اند ، تقريباً مشكلاتي از قبيل اندازه محصول يا الگوهاي خارج شدن از سهام يا جمع آوري سهام را از بين برده اند. اين افزايش به سود قابل توجهي افزايش يافته است.
يك تكه فناوري براي مارك ها
اين فناوري همچنين بر برندها تأثير گذاشته است تا براي تجربه بهتر مشتري ، در فروشگاه ها تغييراتي ايجاد كنند. يك نام تجاري مد سريع --- Neo توسط آديداس - در بسياري از فروشگاه هاي مفهوم اروپايي خود كه اكنون داراي آينه هاي تعاملي هستند ، تغييراتي ايجاد كرده است. اين تعاملات ديجيتالي در حال تبديل شدن به بخشي از تجربه روزانه مشتريان است. از طريق اين آينه ها ، مشتريان مي توانند هنگام امتحان كردن يك تكه لباس ، عكسي تهيه كنند و آن را به سايت هاي شبكه هاي اجتماعي ارسال كنند تا بازخورد سريع دوستان خود را قبل از خريد واقعي انجام دهند. فروشگاه پوما در هاراجوكو ژاپن نيز در آينه هاي تعاملي سرمايه گذاري كرده است.
برايان ريد ، بنيانگذار و مديرعامل Mirrus گفت: "خرده فروشان امروز بايد خيلي سخت كار كنند تا افراد به فروشگاه بيايند. [آينه تعاملي] راهي براي نگهداري آنها در آنجا و انتقال آنها از يك بخش به بخش ديگر فراهم مي كند." آينه هاي تمام قد و كانتر از سال 2010.
تناسب مجازي به مصرف كنندگان كمك مي كند ظاهر خود را بدون اينكه سعي كنند لباس را امتحان كنند ، بررسي كنند. اين روند است كه به تدريج محبوبيت خود را به دست مي آورد. فروشگاه ها همچنين در حال نصب فيلم هاي مجازي greeter هستند كه با كمك اتصالات اينترنت بي سيم براي ارائه هر پيام به روز مي شوند. اين يك ابزار فناوري تعاملي است كه در آن هدف نهايي درگير كردن مشتريان براي ترغيب مشتريان به خريد يك محصول است. اين تبريك مجازي اطلاعات زيادي را با مشتريان به اشتراك مي گذارد و جزئيات مربوط به چيزهايي را كه فروشگاه ارائه مي دهد ، در اختيار شما قرار مي دهد.
به گفته ديل گيليس ، صاحب شركت Mooresville ، گروه تبليغاتي بازاريابي مستقر در NC ، كه از سال 2011 شروع به تبليغ اين تبريك مجازي كرده است ، مي گويد: "شايد شما مجبور شويد در هر ساعت 10 دلار آمريكا را براي سلامتي خود بپردازيد ، در حالي كه اين هزينه فقط دلار آمريكا است 2 تا 3 دلار در ساعت ، براساس هزينه ليزينگ ماهانه. "
با اين وجود ، استفاده از فناوري اطلاعات در نساجي و پوشاك متفاوت از كشور به كشور ديگر است. عواملي از قبيل قرار گرفتن در معرض فناوري و سن مشتريان آينده نگر ، استفاده از فناوري اطلاعات را هدايت مي كنند.
حس كردن
برندهايي كه از آخرين فن آوري ها مانند طراحي رايانه اي و توليد كمك رايانه استفاده مي كنند ، توانسته اند اعتماد مشتري بين المللي را جلب كنند. بخش فناوري اطلاعات با داشتن امكان تجزيه و تحليل روند تغيير در بازار ، به يك شركت پيش از رقابت كمك مي كند. در دنياي توسعه يافته كه مشتريان آينده نگر گروه هاي سني 50 تا 55 سال را شامل مي شوند ، استفاده از فناوري هايي مانند تلفن هاي هوشمند و آينه هاي تعاملي براي جذب افراد همچنان ادامه دارد. نرم افزاري مانند MRP ، MRP-II و APSS در كشورهاي توسعه يافته با ايجاد هماهنگي مؤثر بين بخش هاي مختلف از برنامه ريزي و اجراي عمليات پشتيباني مي كنند.
در كشورهاي جواني مانند هند ، جوانان به تازگي تجربه خريد الكترونيكي را تجربه كرده اند. بنابراين خرده فروشان و پورتال هاي آنلاين بر افزايش تجربه مشتري از طريق پايگاه IT قوي متمركز شده اند. شهرنشيني در هند و چين در حال حاضر سريعتر است ، به دنبال آن استفاده از فناوري رايج تر شده است.
برخي از طراحان هنوز هم در استفاده از پورتال هاي وب براي تبليغ طرح هاي خود ترديد دارند ، زيرا بازار تقلبي پوشاك و نقض مالكيت معنوي رو به افزايش است. عليرغم اين ، IT به بخش نساجي و پوشاك كمك كرده است تا سازمان يافته تر شوند و احتمال خطاي انساني بطور چشمگيري كاهش يافته است. فروشگاه هاي انبوه مانند پوشاك آمريكايي ، وال مارت ، و غيره نامزد مناسبي براي RFID هستند ، زيرا حفظ دقت موجودي براي اين فروشگاه ها در اولويت است. افزايش سودآوري و اعتماد به نفس مشتري بيشتر براي بقاي صنعت قابل توجه است و خوشبختانه با كمك اطلاعات اين اهداف بسيار واقعي براي دستيابي به دست مي آيند. حتي اگر الزام و استفاده از فناوري اطلاعات در سراسر جهان متفاوت باشد ، بخش نساجي و پوشاك ديگر بدون فناوري اطلاعات نمي توانند انجام دهند.
- یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۹ ۰۰:۵۸ ۸۱ بازديد
- ۰ نظر